Selasa, 29 Mei 2018

PERHATIAN BUAT SEMUA UMAT MUSLIM [[ SILAHKAN BACA INI ]]... !!! 3 TANDA KIAMAT DI MEKAH YANG SUDAH MUNCUL YANG HARUS KITA KETAHUI AGAR KITA SEMAKIN SADAR....

Kiamat adalah rukun iman kelima yang dipercaya umat Islam pasti akan berlangsung. Tetapi tak satu juga makhluk tahu jika momen akhir kehidupan alam dunia itu akan berlaku.



Akan tetapi Allah SWT melalui Rasulullah SAW sudah menyampaikan kabar tanda-tandanya. Mekah jadi satu diantara kota di muka bumi yang dimaksud Nabi bakal memberikan tanda bahawa kiamat telah dekat.

Tandanya yang dijelaskan nabi ini dulu dikira tidak mungkin berlangsung. Tetapi apa yang ada di Kota Mekah sekarang ini betul-betul memberikan kondisi seperti apa yang diperkatakan oleh Nabi Muhammad dulu.

Sinyal tanda kiamat itu betul-betul sudah nampak di Mekah. Apa sajakah? Tersebut penjelasannya!

1. Bangunan Tinggi Melebihi Gunung

Nabi Muhammad SAW menyampaikan kabar bahawa satu diantara sinyal kalau kiamat telah dekat yaitu saat di banyak bangunan yang tingginya melebihi gunung.


Dalam satu kisah diterangkan kalau bangunan-bangunan tingginya demikian menjulang. Ibnu Syaibah meriwayatkan dengan sanadnya pada Ya’la ibn Atha’ dari ayahnya, dia berkata : disuatu hari, saya membimbing tali kekang unta Abdullah ibn Amr, lantas beliau berkata
:

" Jika anda sudah lihat galian-galian besar di Mekah, serta bangunan-bangunannya menjulang tinggi melebihi pegunungannya, jadi ketahuilah bahawa kiamat sudah mendekatimu. " (HR. Ibnu Abi Syaibah serta al-Arzaqi)

2. Gunung-Gunung di Mekah Mulai Berlubang

Nabi juga menerangkan bahawa kiamat bakal berlangsung bila gunung-gunung di Kota Mekah telah berlubang. Hal semacam ini pasti sulit dipahami oleh orang-orang pada saat kehidupan Nabi. Tetapi nyatanya hal semacam itu telah berlangsung sekarang ini.

Gunung-gunung di Kota Mekah saat ini telah berlubang berbentuk terowongan. Mekah juga di panggil Kota Terowongan karana mempunyai beberapa puluh terowongan. Pada 2011 saja, Mekah mengawali pembinaan 55 terowong. lewat pegunungan serta beberapa ruas jalan.

Rasulullah SAW bersabda " Bila anda saksikan gunung-gunung di Mekah ada lubang yang menembusinya ".

3. Bayangan Kabah Tak Lagi nampak

Baginda Rasulullah SAW juga bersabda kalau kiamat bakal berlangsung bila Al-Sa’ah sudah membentang bayangannya hingga bayangan Kabah tak akan terlihat. Al-Sa’ah adalah satu diantara pengertian kiamat.

Sesaat di Arab, Al-Sa’ah juga punya maksud sebagai jam. Kerana itu Sheikh menyebutkan dengan cara segera saat kiamat yang nyaris juga berlangsung jika bayang menara jam menutupi Kabah.

Berbagi ke Facebook
Berbagi Ke Twitter
Share on Google+
Tags :
Comments
0 Comments

0 komentar:

Posting Komentar